Auto en telefoon en .. - Reisverslag uit Albany, Australië van Bertus en Jacolien Groen - WaarBenJij.nu Auto en telefoon en .. - Reisverslag uit Albany, Australië van Bertus en Jacolien Groen - WaarBenJij.nu

Auto en telefoon en ..

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus en Jacolien

06 Oktober 2016 | Australië, Albany

3 oktober
Vandaag gaat het gebeuren.
Nou… “het”. Er gaat van alles gebeuren. Om te beginnen gaan we de auto ophalen en gaan we links rijden in het Australische verkeer. Dat blijkt inderdaad een ervaring! We zijn begonnen met een paar rondjes over de parkeerplaats, en toen dat goed ging hebben we ons in het echte verkeer gestort. Gelukkig niet direct de binnenstad, maar al vrij snel via wat rotonde’s de grote weg naar Albany. Dat ging eigenlijk best goed. Oefenen op de doorgaande weg is niet zo effectief, maar we hebben inmiddels wel bijna 500 km ervaring!
Onderweg in Williams “even” een telefoonkaartje gekocht. Duurde wel dik een uur voor we die aan de praat hadden, maar de mevrouw in de winkel was erg geduldig.
Het was daardoor al niet zo heel vroeg meer toen we bij neef Ferdinand arriveerden. Het diner was prima, het bed ook dus een goede eerste dag is goed afgesloten.

4 oktober
Het grote verkennen van Australië is begonnen. Maar klein van start, dus eerst erf en huis van Ferdinand. Een prachtige plek, en een huis waarmee hij zich kan uitleven! De verbouwplannen zijn nog niet helemaal uitgewerkt, maar ideeën volop!
De bezichtiging duurde wat langer dan gepland, waardoor het dagprogramma wat in het gedrang kwam. Eerst een rondrit om de westkant van Oyster Harbour, via diverse uitzichtpunten. Geen walvis gezien (die komen hier wel!), maar het is wel prachtig mooi hier.
Na de lunch richting het Porongurup National Park gereden (klein uurtje rijden) en daar de kortste route (4,4 km) gelopen. Een uitzichtpunt was het doel. De klim om er te komen: bloedstollend! Het uitzicht: adembenemend! Het was al bijna donker toen we weer bij de auto kwamen. Daar onze eerste levende kangoeroe gezien.

Het weer vandaag (4 oktober) valt geweldig mee, en voor morgen lijkt het ook goed.

Het tijdsverschil tussen Nederland en West Australië, waar we nu zitten, is 6 uur. Dus als jullie 12 uur ’s middags hebben is het hier 6 uur ’s avonds.

We hebben geen bobbeltjesplafond gezien in Singapore, ook niet op de foto’s. Wel bijzondere patronen in de vloerbedekking.

• 06 Oktober 2016 - 16:15

Ineke:

Fijn, dat het weer meevalt. Leuk om jullie verslag te lezen.

• 06 Oktober 2016 - 16:27

Helga:

Mooi verslag, dat is zeker een ervaring links rijden, wel even wennen natuurlijk. En dat jullie voor het eerst een kangoeroe van dichtbij hebben gezien. Prachtige mooie foto's ook. Mooie omgeving.
    Groetjes.

• 06 Oktober 2016 - 17:32

Angely:

Fijn dat jullie na 500 km links te hebben gereden goed bij jullie neef aangekomen zijn. En al aan het genieten van het prachtige land.. dit zijn pas de eerste dagen

• 06 Oktober 2016 - 18:42

Sophia:

Leuk om foto's te zien. Veel plezier nog.

• 06 Oktober 2016 - 19:18

Luberthy:

Wat een belevenissen...leuk !!
    En,Jacolien, met "jouw maandagmiddaggroepje" gaat het uitstekend !
    Dus: geen zorgen ! En...de hartelijke groeten en veel plezier van "het groepje"
    (Speciaal verzoek van Aletta..)

• 06 Oktober 2016 - 22:37

Henk Hengeveld:

wel weer iedere keer bij het wegrijden er aan denken dat je links moet rijden .
    heel veel mooie km`s en prachtig weer.

• 07 Oktober 2016 - 11:34

Agnes Van Lohuijzen:

De eerste foto"s zijn al heel mooi dusss ,laat maar komen die plaatjes.