reizen, regen, ranken - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Bertus en Jacolien Groen - WaarBenJij.nu reizen, regen, ranken - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Bertus en Jacolien Groen - WaarBenJij.nu

reizen, regen, ranken

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus en Jacolien

17 Oktober 2016 | Australië, Mount Gambier

16 oktober
Nou, daar heb je het dan. Het regent!
Gelukkig vandaag een reisdag. Helaas is Bertus nu óók niet fit. Dus we kiezen voor de makkelijke route, richting Keith. Eerst nog even achterhalen of deze auto diesel of unleaded lust, en even tanken (het was benzine, loodvrij). Rustig aan die kant op. Onderweg komen we opeens een eenzame fietser achterop! Je moet hier wel opletten. Blijkbaar zijn er mensen die er niet tegenop zien om aan een fietstocht van honderden kilometers te beginnen, in hun eentje! Gearriveerd bij Keits Motor Inn, tevroeg om al te kunnen in checken, dus even een bakkie bij de favoriete tent daar en toen inchecken en plat. Dat hielp! Dus ’s avonds fish and chips opgehaald, dat is ook erg gezond blijkbaar :-) . (Voor Jacolien helpt het allemaal wat minder goed…).
Keith is een verzameling huizen op de splitsing van twee hyway’s, waar verder ook helemaal niks te doen is. Dat vertelde ook de eigenaresse van de Motor-Inn waar we verblijven. Dus we gaan morgen direct weer verder…

17 oktober
Het weer lijkt ietsje beter nu, maar vannacht heeft het goed geregend.
We gaan op pad naar Mount Gambier. Eerst nog even in Keith een cottage (huisje) bezocht van één van de eerste bewoners uit 1894.
We zien bij het vorderen van deze reisdag dat er eerst schapen komen, daarna wat runderen, en vervolgens vanaf Padthaway veel wijn. Vooral de druiven velden zijn indrukwekkend, letterlijk zover je kunt kijken alleen maar wijnranken! Alles keurig in rijen, en zelfs de wegbermen zijn hier goed onderhouden, waarschijnlijk door de wijnboeren. In Naracoorte een onderbreking voor een kop koffie, 3 kerken bekeken die alle drie dicht waren en een bezoekje aan een museum over de schapenhouderij.
Verder rijdend, met regelmatig buien, zien we wat dit weer doet met het Australische landschap, op veel plaatsen staan de bomen in het water. Dat zal komend jaar nog wel gevolgen hebben. In de buurt van Penola wordt het landschap bepaalt door bos; aangeplant bos wel te verstaan. Het is duidelijk een houtproductie-gebied. De road-trains vervoeren hier dan ook veel hout, richting Mount Gambier.
Aldaar aangekomen even installeren, op zoek naar de tourist information en de supermarkt en gegeten bij een Indiaas restaurant. Er is hier vlakbij in de stad een diep gat, ontstaan doordat een kalksteengrot is ingestort. Daar zijn we even geweest, er is ’s avonds een lichtshow, dus daar gaan we nog kijken.

• 17 Oktober 2016 - 19:46

Frans En Dinie:

Wat vervelend dat ook Bertus het te pakken krijgt. Gelukkig is het niet echt uitdagend om van alles te gaan bezichtigen hoewel...... jullie hebben het nodige nog ondernomen. Tot het volgende verslag maar weer en beterschap. En eh.... goede reis.

• 19 Oktober 2016 - 11:21

Jaap:

Hallo allebei,
    jammer om te lezen dat uitgerekend op deze prachtige reis om de beurt ziek worden.
    En dat dan ook nog het weer tegen zit zou je eigenlijk niet verwachten in Australië, hoewel, daar regent het ook natuurlijk zo nu en dan.
    Ik denk echter wel dat jullie volop kunnen genieten van al dat moois om jullie heen.

Groet uit regenachtig Drenthe