De Fauna komt in beeld - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Bertus en Jacolien Groen - WaarBenJij.nu De Fauna komt in beeld - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Bertus en Jacolien Groen - WaarBenJij.nu

De Fauna komt in beeld

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus en Jacolien

20 Oktober 2016 | Australië, Warrnambool

20 oktober
Met dank aan Luberthy; laat het los dan komt het vanzelf naar je toe!
Vandaag op aanraden van de motel-eigenaar naar TowerHill. Dat is een voormalige vulkaan hier in de buurt. Het blijkt een natuurgebied te zijn. We hebben er twee wandelingen gemaakt, eerst naar de laatst-actieve vulkaan (gelukkig alweer zo’n 30.000 jaar geleden). Het is nog een echte jungle hier, we moesten ons een weg banen door het groen.
De tweede route werd aangeprezen als een route waar gemakkelijk wild gespot zou kunnen worden. We hadden toen al de emoe’s gezien. Nog maar net op pad; zien we daar een koala in de boom zitten slapen. Hij sliep rustig verder terwijl we hem op de gevoelige plaat vastlegden! Even verder een salamandertje, en pal daarop stak een slang zijn kopje uit een steen. Weer een eindje verder lag een slang in het gras te zonnen, met een uitstekende schutkleur; we besparen jullie het zoekplaatje :-). Toen we dachten dat we het gehad hadden kwam er nog een hagedis voorbij van zo’n 30 centimeter. Wij zijn in de wolken.
Er komen in het gebied ook nog kangoeroes en wallabies voor en een eierleggend buideldier waarvan ik de naam ben vergeten.
Terug naar het motel, wat lezen en zo en tegen de avond naar de oceaan. Het is de hele dag al mooi weer, dus het beloofde een mooie zonsondergang te worden. We waren ruim op tijd, dus hebben heerlijk een dik uur aan de Lady Bay doorgebracht. Er werd ook gesurft hier, maar verder weer weinig drukte op het strand. En de zon ging in een klein wolkje onder…

• 20 Oktober 2016 - 13:51

Gert Jan:

Wauw!! Daar is een dierentuin niets bij!

• 20 Oktober 2016 - 14:40

Ferdinand :

Zo tis mooi groen daar he' de hagedis die jullie zagen is volgens mij een blauwe tong hagedis als ie zich bedreigt voelt steekt hij die naar je uit . Leuk om ook eens wat minder bekend(voor mij) gebied in australie te zien en van te lezen.

• 20 Oktober 2016 - 20:56

Dinie:

Volgens mij bedoel je met het eierleggende zoogdier het vogelbekdier of de mierenegel. Mooie natuurfoto's en die koala heeft toch wel heel veel vertrouwen in jullie.