Duinen - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Bertus en Jacolien Groen - WaarBenJij.nu Duinen - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Bertus en Jacolien Groen - WaarBenJij.nu

Duinen

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus en Jacolien

21 Oktober 2016 | Australië, Warrnambool

21 oktober
We weten het! Het niet gespotte dier heet Echidna, een soort stekelvarkenachtig dier dat een heel klein eitje legt en dat vervolgens in de buidel uitbroedt. Afijn, dat terzijde.
Vanmorgen, en vannacht ook al, regen. Niet erg natuurlijk, hebben we eindelijk rust, en tijd voor laundry, en kletsen met de beheerder en zijn vrouw en de schoonmaakster.
Vanmiddag knapt het een beetje op, dus warm aankleden, plu mee en op naar een wandelpad door de duinen. (Nou ja, duinen… plaatselijk wel, maar overwegend rotskust). Het weer werd allengs beter, dus opeens liepen we in de zon!
Vanaf deze plaats willen we wel een waarschuwing uitspreken voor de Australiërs: het valt ons op dat overal de kust afbrokkelt. Als dat zo doorgaat blijft er straks geen Australië meer over. Ze zien het zelf ook wel, we lazen een bord dat ze elk jaar 4 cm verliezen. Dan is het zo op!! Dus wie hier nog eens naar toe wil, WACHT NIET TE LANG!
Vanaf het strand even een ommetje door de stad gereden.
Morgen verder, richting Apollo Bay.

• 21 Oktober 2016 - 17:47

Jan Vos Sr En De Vosjes:

Als we zo lezen gaat het weer goed met jullie.
    Mooie verhalen en plaatjes,ga zo door.
    Grt.de Vosjes.