Graniet in Victor Harbor - Reisverslag uit Victor Harbor, Australië van Bertus en Jacolien Groen - WaarBenJij.nu Graniet in Victor Harbor - Reisverslag uit Victor Harbor, Australië van Bertus en Jacolien Groen - WaarBenJij.nu

Graniet in Victor Harbor

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus en Jacolien

15 Oktober 2016 | Australië, Victor Harbor

15 oktober
Victor Harbor: dat betekent een bezoek aan Granit Island. We waren vroeg, blijkbaar, want de parkeerplekken waren nog leeg. Met de auto (dus) naar het begin van de brug van een kilometer (?) die het eiland met het stadje verbind. Over de brug loopt een tramrail, en daarover een paardentram. Maar nu niet, geen tram te bekennen!
Ooit is dit allemaal gebouwd om schepen te kunnen beladen, bij het eiland. Nu wordt het gebruikt om toeristen te vervoeren. Maar niet ons, want ze waren (veel) te laat. Het is mooi weer, dus vol goede moed, en in de korte broek op pad. De brug over ging prima. Maar op het eiland begon het steeds harder te waaien, en dat was minder plezierig. Het eiland zelf is prachtig, ondanks dat de pinguïns er niet waren, evenals de dolfijnen (en de walvissen, maar dat wisten jullie al). De fauna dus niet, de flora wel redelijk, maar het hoogtepunt voor ons was wel de rotsformatie’s. Heel massaal, en toch soms helemaal weggesleten door waterinvloeden. En dat soms op vele tientallen meters boven het zeeoppervlak, dus dat is in warmere prehistorische tijden gebeurt. Majestueus!
Toen we het eiland rondgewandeld waren was er nog steeds geen tram te bekennen, en ook de horeca op het eiland zat nog potdicht… rare jongens die Aussie’s.
Dus tegen de wind in over de brug terug naar Victor Harbor, en daar een lekker bakkie gedaan. Ze zetten overigens wel sterke koffie hier, daar wordt niet op bezuinigd.
Omdat het zo waaide zijn we maar verder geréden langs de kust. Je komt hier wegen tegen met een helling waar ik niet graag met onze caravan zou afdalen (tegen opklimmen ook liever niet..). Dus het is goed dat we die niet mee hebben. Volgens Jacolien zijn we in een 8-baan geweest, gelukkig zonder looping :-) .
Terug in Victor Harbor wat gaan eten in een tentje in een overdekt winkelcentrum. Het was half twee, we zitten te wachten op onze bestelling, en zien dat ze het gebak uit de vitrine terugbrengen naar de keuken!? Even later waren ze aan het schoonmaken; ze gingen al sluiten!.. rare jongens die Aussie’s.
Nog wat boodschapjes, een strandwandeling en plannen van de reis van morgen. Het wordt Keith of Kingston SE….

• 15 Oktober 2016 - 13:51

Angely:

Zoals jullie het beschrijven is het een prachtig uitgestrekt land .
    Geniet van al het moois en voor Jacolien beterschap.
    Groetjes vanuit een zonnig Mallorca xx

• 15 Oktober 2016 - 14:31

Luberthy:

Het is wel wat met jullie ! (Het steeds net niet of...niet op dat moment wanneer jullie er zijn ....).
    Verder gaat het wel goed hè. ?..!
    Gr. uit Dedemsvaart !

• 15 Oktober 2016 - 15:22

Jan:

Heb je wel doorgeven dat jullie er aan kwamen?

• 15 Oktober 2016 - 15:33

Sophia:

Hahaha je hebt teveel Asterix en Obelix gelezen

• 15 Oktober 2016 - 17:23

Kees:

Geweldig om dit te lezen , moet allemaal wel een prachtige ervaring zijn en nog worden , wel jammer dat er weinig deuren open gaan voor de Dutch... Geen koek en zopie , bestelling restaurant etc . De Aussi nog een beetje lesgeven hoe wij dat gewend zijn

• 16 Oktober 2016 - 12:22

Rienk En Martha:

Prachtig wat jullie ons laten zien. Ook van ons beterschap Jacolien. En geniet nog volop van de tweede helft.

• 16 Oktober 2016 - 18:29

Peter:

Zo, even een inhaalslag gemaakt, want ik was er nog helemaal niet aan toe gekomen om jullie verslagen te lezen. Wel erg leuk om iets van jullie belevenissen mee te krijgen. Dank daarvoor en nog veel plezier! Ik zal proberen nu wat beter bij te blijven...

• 17 Oktober 2016 - 10:08

Hilda:

Geweldig om jullie reis zo te volgen! Jacolien gelukkig weer beter? Geniet ervan.