The Great Ocean Road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Bertus en Jacolien Groen - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Bertus en Jacolien Groen - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road

Door: Bertus

Blijf op de hoogte en volg Bertus en Jacolien

22 Oktober 2016 | Australië, Apollo Bay

22 oktober
Vertrek uit Warrnambool vandaag, en een begin maken aan the Great Ocean Road. Na een kilometer of 10 begon het, om de paar kilometer een bezienswaardige baai of rotsformatie met een naam. We hebben ze bijna allemaal trouw bezocht. Het is inderdaad heel indrukwekkend, die rotsformaties die 50 meter recht uit de zee omhoog rijzen. En dan allerlei bijzondere vormen; een boog, een brug, een tunnel in de rotswand. Het zijn allemaal bezienswaardige dingen. Hoogtepunt is de laatste, voordat de weg een uitstapje maakte naar het binnenland; de 12 apostelen. Vooraf: laat u niets wijsmaken, er zijn hier geen 12 apostelen, maar 7. Ooit waren er 8, maar jaren geleden, in 2005 is er één ingestort.
Wát het dan zijn? Het zijn rotsblokken, of pilaren die vrij in zee staan, en dus ook 50 meter omhoog steken. Iemand heeft het ooit de apostelen genoemd, later is dat om commerciële redenen veranderd in 12 apostelen. Een toeristische attractie van formaat, zelfs in dit laag-seizoen wemelt het er van de Aziaten, en wij natuurlijk. En een stel uit België die we daar ontmoetten.
Ondanks alles wel indrukwekkend om te zien!
Maar ook de route daarna, door het binnenland was prachtig. Het Ottway National Park, door bergachtig gebied met hier en daar een doorkijkje naar de oceaan, of schapen op een helling waarbij je niet begrijpt dat ze er niet afvallen.
In Apollo Bay aangekomen blijkt het toch iets drukker dan we gewend waren, pas op het 3e adres vonden we een geschikt onderkomen!
In het hotel vertelde de receptioniste dat de Great Ocean Road verderop is afgesloten omdat er een stuk weg onbetrouwbaar is. We gaan morgen het stuk tot de afsluiting verkennen. De omleiding is weer door het National Park, dus dat is waarschijnlijk ook geen straf. Het kost alleen wat meer tijd.

• 22 Oktober 2016 - 13:26

Luberthy:

En...tijd genoeg.....toch ! Veel plezier !

• 22 Oktober 2016 - 14:17

Sophia:

Wat lijkt me dat gaaf om te zien!

• 22 Oktober 2016 - 15:15

Helga:

Prachtige mooi plaatjes. Heel veel plezier de komende tijd.

• 23 Oktober 2016 - 11:11

Piet De Man:

FIJN DAT JULLIE ZO GENIETEN VAN DE VACANTIE IN AUSTRALIA MAAR DAT WIJ IK PIET VAN JULLIE, ZO FIJN REISVERSLAG KRIJGEN LEUK HOOR WAT BETREFT ZIJN ER NIEUWE REISLEIDES BIJ GEKOMEN DAT ZIJN JACOLIEN EN BERTUS NOG BEDANKT VOOR HET TELEFOONTJE IK WAS ZEER VERAST ,BIJDEZE EEN GOEDE REIS TERUG TOT HOORENS GROET V PIET

• 23 Oktober 2016 - 20:04

Liesbeth:

Hoi allebei
    Heb jullie reisverslag gelezen, en wat moet het indrukwekkend zijn!! Leuk de verhalen over pinguins koala's , slangen en wat al niet meer!
    Heb nog een goede en mooie tijd daar, het lijkt me genieten met een grote G!!!!!

Groet uit het ook heel mooie Dedemsvaart!

• 23 Oktober 2016 - 20:31

Hetty:

Prachtig, die rotsen in en aan zee!
    Het weer lijkt steeds niet zo goed. Is dat normaal voor deze tijd van het jaar? Het is toch lente in Australië? Hoe dan ook..... heel veel plezier nog!
    Groetjes van ons allevijf!

• 25 Oktober 2016 - 20:42

Erik Koekoek:

Eindelijk is de verhalen gelezen en wat hebben jullie al erg veel gedaan. Erg mooi ook om te lezen dat jullie allemaal dingen zien waar Ferdinand is en is geweest. Lijkt me heel apart om dat in het echt te zien. En aan de foto´s te zien is er echt wel veel te zien in Australie. Vooral ook het laatste stukje wat jullie hebben gereden. Zijn jullie eigenlijk al gewend aan het links rijden? Ik hoop dat jullie er nog even flink van gaan genieten. En ik geloof dat jullie het ook wel is tegen mij hebben gezegd:Jullie hebben vakantie he? Ik snap nu dat het er soms als je de verslagen leest op lijkt dat dat vergeten wordt als je op reis bent.
    Veel plezier nog jullie laatste dagen.

Groetjes Erik

• 26 Oktober 2016 - 01:13

Lia Woudwijk:

Al meerdere keren iets geschreven, maar niet terg te vinden dus ik zal wel weer iets verkeerd hebben gedaan; logisch he, ik leer het nooit.
    Ik geniet van de verhalen en de foto's. Wat een geweldige ervaring. Blij dat we een afspraak hebben voor november.
    Het is inmiddels 01.14 uur dus bedtijd.
    Heel veel groetjes ook van Leo; geniet maar, Lia.